Pomoč pri učenju na daljavo

1. RED IN RUTINA UČITI SE NI PROBLEM

Pomembna je rutina. Po starem bi rekli red. To pomeni, da je potrebno na nek način organizirati čas v dnevu in se z otroki dogovoriti za posamezne zadolžitve. To je seveda potrebno narediti primerno starostni stopnji otrok.

Mogoče vam bo najlažje, da skupaj z otrokom naredite urnik in si vsak večer vzamete nekaj minut, da pogledate, ali je otrok večino stvari naredil. Potrebno se je tudi dogovoriti za delo v naslednjem dnevu. Večina učencev bo težko samostojno in brez nadzora opravila naloge.

  • Med učenjem si naj vzamejo krajše odmore, po možnosti z gibanjem.
  • Učni prostor naj bo urejen in naj vsebuje čim manj motečih dejavnikov.
  • Izdela si naj urnik učenja, dejavnosti, s čimer ima pregled nad vsem, kar mora opraviti.

Urnik naj si vsak izdela glede na starost, prisotnost staršev, hobije …

 URNIK  
8.00 vstanem
8.30 zajtrk, pospravim za sabo
9.00 – 12.00 delo za šolo, kaj bom naredil se dogovorim s starši prejšnji večer
12.00 – 13.00 zunaj mečem na koš, posejem rastline, naberem regrat
12.00 – 13.00 pomagam pri pripravi kosila, obešanju perila, pospravljanju
13.00 kosilo, pospravim mizo po kosilu
14.00 – 16.00   sprehodim se do bližnjega gozda, pomagam staršem pri opravilih
6.00 – 17.00 delam za šolo
17.00 – 18.00 ustvarjam, igram se
18.00 – 19.00 pomagam staršem pri pripravi večerje
19.00 večerja
19.30 – 21.00 gledam tv, klepetam s prijatelji , berem knjigo, igram družabne igre

2. NEVARNOSTI ZASLONOV

Otroci naj ne preživljajo preveč časa pred računalnikom in s telefonom. Osnovnošolcem je POTREBNO TE DEJAVNOSTI OMEJITI. Kadar se otroci držijo dogovora, jih nagradimo in pohvalimo.

Nagrada je lahko tudi skupno preživljane časa s starši: ura igranja miselnih iger, družabnih iger, skupna peka peciva, kruha, nabiranje rožic.

S starejšimi otroki se lahko dogovorite za nagrado v dneh, ko se bomo spet lahko družili in vrnili v stare tire (obisk bazena, kina …).

Mogoče bomo znali vsi skupaj to potem bolj ceniti.

 3. NAPAČNE INFORMACIJE IN ZLORABA

Na internetu lahko najdemo tudi veliko napačnih informacij. Poznamo tudi veliko primerov zlorabe otrok, zato je potrebno biti previden. Starši imejte pod kontrolo, kaj so otroci počeli na računalniku.

Več na spodnjih povezavah:

4. MOTNJE POZORNOSTI

V sodobnem času in hitrem tempu življenja smo odrasli in tudi otroci izpostavljeni množici dražljajev v okolici in v nas samih. Prav zaradi tega je pomembno, da se znamo umiriti in na te dražljaje osredotočiti, smo na njih pozorni.

Pomembno je vedeti, da preveč telefona, računalnika in televizije škodi našim možganom. Kadar preveč časa igramo računalniške igrice, se potem težko zberemo, težje si stvari zapomnimo.

Tisti otroci, ki bodo večino časa preživeli pred zasloni, bodo lahko imeli velike težave, ko se bo spet začel reden pouk. Motnje pozornosti so med glavnimi vzroki za slab učni uspeh.

Kako se kažejo motnje pozornosti ?

  • Otrok pri šolskem delu in drugih dejavnostih dela napake. Pravimo, da je površen, nalogo naredi narobe, čeprav vemo, da jo zna rešiti.
  • Ima težave pri vzdrževanju pozornosti ob vodenih nalogah ali igri. Pri igri leti, leti stoji, kadar rečemo avto, čeprav ve, da avto ne leti.
  • Vzbuja občutek, kot da nas ne posluša, čeprav govorimo prav njemu. Ne zna ponoviti, kaj smo mu rekli, zapomni si samo polovico navodila.
  • Ne sledi navodilom, ne dokonča nalog in zaposlitev.
  • Pri opravljanju nalog in drugih dejavnostih ima težave z organizacijo, misli, da bo nalogo delal 15 minut, pa zanjo potrebuje 2 uri.
  • Pogosto zavrača naloge, ki zahtevajo miselni napor. Pomoč staršev si predstavlja tako, da mu starši povejo potek in rešitev naloge.
  • Pogosto izgublja stvari (igrače, šolske potrebščine, copate …), ne more se spomniti, kje je pozabil stvari. Pravi, da so mu ukradli majico, bundo, copate. Verjetno je vse le pozabil v telovadnici, na igrišču.
  • Zunanji dejavniki ga hitro zmotijo, nekdo je zakašljal v sosednji sobi, nekdo je šel mimo okna. Že gleda skozi okno in ne rešuje več naloge.
  • Pogosto pozablja na obveznosti, ne ve, kaj je za domačo nalogo. Naredi plakat, pa ga pozabi doma.